La nouvelle assistante d’anglais est arrivée !

Cette année encore, les élèves du collège auront l’opportunité de travailler leur anglais avec notre assistante. Ils pourront ainsi faire sa connaissance et découvrir sa culture à travers les nombreuses activités qu’elle leur proposera jusqu’au mois de juin. Voici le fruit de son premier échange avec la classe de 4ème DANTES, in English of course....

Our Ghanaian assistant.
Her name is Lisa. She is 22 years old. She was born on March 1st 1992. She lives in Caen but she is from Accra, the capital city of Ghana. She is in France to study French at the University and to work as a teaching assistant in our school. She likes Miley Cyrus, basketball, reading and dancing. She loves cats , « Frozen »("La reine des neiges" in French) and music (Pop, Rn’B and Gospel). Her favourite colour is skyblue. Her favourite food is Jollof ( rice and sauce ). She doesn’t have a favourite actor. She likes to have fun. She is very talkative, open and friendly. She is small but she doesn’t know her height. Her family is her mum, dad and brother. She doesn’t have a boyfriend.